{"id":1887,"date":"2023-07-03T19:54:37","date_gmt":"2023-07-03T17:54:37","guid":{"rendered":"https:\/\/www.bsgaaf.be\/?post_type=schoolnieuws&p=1887"},"modified":"2023-07-03T20:29:54","modified_gmt":"2023-07-03T18:29:54","slug":"de-fusie-en-de-nieuwe-werking-hoe-zit-dat-nu-eigenlijk","status":"publish","type":"schoolnieuws","link":"https:\/\/www.bsgaaf.be\/schoolnieuws\/de-fusie-en-de-nieuwe-werking-hoe-zit-dat-nu-eigenlijk\/","title":{"rendered":"De fusie en de nieuwe werking? Hoe zit dat nu eigenlijk?"},"content":{"rendered":"
Omdat de website nog niet volledig up-to-date staat met de nieuwe werking van schooljaar 2023-2024 lichten wij jullie in dit nieuwsbericht de belangrijkste items kort toe:<\/p>\n
Basisschool GAAF! en basisschool De Kleine Okapi fusioneren vanaf 1 september 2023 en zullen verder werken onder de naam GAAF! .
\nLos van het feit dat de naam van \u00e9\u00e9n van de scholen gekozen werd wil dit niet zeggen dat de fusieschool GAAF! op dezelfde manier zal werken als voorheen. Wij maken hieronder graag uit wat behouden blijft en wat wijzigt.<\/p>\n
<\/p>\n
Al onze kinderen zullen worden onderverdeeld in 4 units. Leerkrachten zijn gekoppeld aan een Unit en zijn samen verantwoordelijk.<\/p>\n
Wat verstaan wij onder een unit?<\/span><\/p>\n Welke units zijn er?\u00a0<\/span><\/p>\n Elke unit is onderverdeeld in verschillende gemengde leeftijdsgroepen met maximaal 20 leerlingen. De nesten blijven het hele jaar door ongewijzigd.<\/p>\n Voor de vakken met een duidelijke opbouw waaronder wiskunde, Nederlands en Frans werken we op niveau.\u00a0<\/strong>Kinderen worden gegroepeerd per niveau en krijgen in hun familie instructie van vakexperten. Deze familiewerking vindt vooral plaats in de voormiddag.<\/p>\n Aangezien de familiegroep gebaseerd is op niveau kan deze in de loop van het jaar wisselen naargelang vak(onderdeel), tempo en groei.<\/p>\n Unit 1:\u00a0<\/span> Unit 2 – 3 – 4:\u00a0<\/span><\/p>\n van 09.00u – 12.40u<\/span> en van 13.35u – 15.25u<\/span><\/p>\n <\/p>\n Unit 1:\u00a0<\/span> Unit 2 – 3 – 4:\u00a0<\/span><\/p>\n Via het groene poortje op de speelplaats.<\/span><\/p>\n <\/p>\n Tussen<\/span> 08.45u – 09.00u kunnen alle ouders de kinderen begeleiden en afzetten in het nest. <\/p>\n <\/p>\n het nest = steeds dezelfde kinderen, steeds dezelfde leerkracht Elke unit heeft een leerplein. Taken die ze hier maken zijn:<\/span><\/p>\n <\/p>\n We willen kinderen sterker maken en aanleren om <\/span>verantwoordelijk<\/b> in het leven te staan. Bewuste <\/span>keuzes maken<\/b> hoort daar zeker bij.<\/span><\/p>\n Maar ook <\/span>groeien in zelfstandigheid.<\/b><\/p>\n We zullen hier van bij de jongste kleuters op inzetten en hen stap voor stap de nodige vaardigheden aanleren.<\/span><\/p>\n Wij maakten een boekje om het nieuwe project aan onze kinderen voor te stellen, met dank aan een mama met v\u00e9\u00e9l tekentalent.<\/p>\n\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n<\/em><\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n\n
\n<\/em><\/li>\n<\/ul>\n<\/li>\n\n
Nesten!<\/h3>\n<\/li>\n<\/ul>\n
\nElke nest heeft zijn eigen nestcoach, steeds dezelfde leerkracht die ‘s morgens de check-in en in de namiddag de check-out verzorgt.
\nTijdens de check-in en check-out in het nest wordt er specifiek aandacht geschonken aan het welbevinden van het kind.
\nTijdens projecten en themawerking kan ook in dit nest gewerkt worden. Het nest is het veilige plekje van het kind waar iedereen voor elkaar zorgt.<\/p>\n\n
Familie!<\/h3>\n<\/li>\n<\/ul>\n
<\/h2>\n
Wat verandert er nu concreet?<\/h2>\n
De schooluren<\/h4>\n
\nvan 09.00u – 12.05u<\/span> en van 13.00u – 15.25u<\/span><\/p>\nAfzetten en ophalen van de kinderen<\/h4>\n
\nvia de zij-ingang (over de parking) –> ingang van de huidige De Kleine Okapi<\/em><\/span><\/p>\nZachte landing & rustig vertrek<\/h4>\n
\n<\/span>Tussen<\/span> 15.25u – 15.40u kunnen alle ouders de kinderen ophalen in het nest.
\n<\/span>Vaste nestcoach als aanspreekpunt voor ouders.<\/span><\/p>\nDe opvang<\/h4>\n
\n
1 vaste leerkracht voor de klas –> verschillende leerkrachten met elk hun expertise<\/h4>\n
\n<\/span>binnen unit \u2192 inzetten op talenten en sterktes van de leerkrachten
\n<\/span>kinderen komen in contact met verschillende leerkrachten<\/span><\/p>\nHet leerplein<\/h4>\n
\n<\/span>Op het leerplein werken kinderen <\/span>zelfstandig<\/b>, met <\/span>een maatje<\/b> of in <\/span>een groepje<\/b>.<\/span><\/p>\n\n
Inzetten op verantwoordelijkheid en zelfstandigheid<\/h4>\n
Hoe ziet een dag op school er dan uit?<\/h2>\n